Een dagje in de buurt van Parksville

24 juli 2019 - Parksville, Canada

Vandaag hadden we (zo dachten we) een rustig dagje op de planning staan in en rond Parksville waar we verblijven in ons huis. We hadden eergisteren al telefonisch contact gehad met een vriendin van de eigenaresse van ons huis. Ze zijn beiden vrijwilligers in een opvangcentrum voor wilde dieren: Het Northern Island Wild recovery Association (http://www.niwra.org), en de mevrouw waarmee we telefonisch contact hadden wilde ons heel graag een rondleiding geven door het Wildlife center. Vanochtend mochten we dus ene bezoek brengen aan dit centrum waar door vele vrijwilligers zieke en gewonde wilde dieren worden opgevangen en weer opgelapt worden om terug te gaan naar hun eigen natuurlijke omgeving. De mevrouw heeft ons zo veel verteld dat dat niet in één blog samen te vatten is, maar één ding is heel duidelijk, dit centrum doet er alles aan om de dieren weer gezond en wel terug te krijgen in hun natuurlijke omgeving.

Ze vangen echt alle soorten dieren op hier, van beren tot zeearenden, uilen, maar ook gewone eenden en kalkoenen die hulpeloos worden achter gelaten door onachtzame mensen. Wat een mooie job hebben deze mensen en met zo veel passie ook. Onze huizenruilster is hier ook vrijwilligster, en we hebben veel respect voor wat deze mensen doen voor de dieren. We hebben alvast een mooi voorproefje gehad voor wat we hier of in het vaste land allemaal tegen kunnen gaan komen, en men vertelde dat de kans echt groot is dat we een groot deel ook zullen zien.

We hebben genoten van de vele levende uilen, zeearenden, raven, schildpadden en ook opgezette andere inheemse diersoorten. Het is er allemaal.  Momenteel verbleven er drie kleine beerjongen die we alleen op de camerabeelden mochten bekijken. De beren komen hier in het centrum niet in contact met mensen, om ze zoveel mogelijk te laten wennen aan de normale omstandigheden in de bossen, en daarom kunnen ze ook als ze weer aangesterkt en gezond zijn terug in de natuur.

DSC_8117

DSC_8072

DSC_8065

DSC_8057

DSC_8052

Na het Wildlife center zijn we nog even naar de plaatselijke boerenmarkt geweest in het dorp, waar allemaal handgemaakte sieraden schilderijen en ook totempalen werden verkocht. Jammer genoeg durven we het niet aan iets moois te kopen, omdat we er niet zeker van zijn dat het over de grens kunnen meenemen, maar het was adembenemend mooi spul.

Tenslotte ook nog even een wandeling gemaakt over de plaatselijke boulevard en het strand. Het was immers best warm, dus pootje baden was erg gewenst. Met de tenen tussen de kleine krabbetjes, er waren er echt veel, en in alle schubkleuren die er maar zijn op het strand.

Een leuke en actieve dag waarbij we veel hebben geleerd van de plaatselijke natuur. Hopelijk gaan we nog meer natuurlijk schoon zien........ We gaan zien wat de volgende dagen brengt.......

DSC_8041IMG_1561IMG_1548IMG_1547

1. Frieda:
    24 juli 2019
    Wat weer een mooie dag! Die pakken ze jullie niet meer af! Geweldig.
    Xxx
  2. Jan Eikelhof:
    24 juli 2019
    Fijn dat jullie zo genieten
  3. Kirsten Zimmerman:
    24 juli 2019
    Wat gaaf dat julloe daar mochten kijken zeg 😍😍