24-7-2019: Englishmen River Falls

26 juli 2019 - Parksville, Canada

Vandaag hebben we er voor gekozen om een dagje rustig op te starten en een tip van een local op te volgen. Een trail naar de Englishmen River Falls. De local vertelde ons dat de upper falls het mooiste zijn en dat we daar beslist moesten gaan kijken.

Englishmen River Falls is een klein Provinciaal park in de buurt van Parksville. We zijn er heen gereden en kwamen in een mooi gebied terecht met diverse picknick tafels en de bekende grote cederbomen en sparren. Echt joekels zijn dat hier. De wandeling was erg eenvoudig te doen en het uitzicht was adembenemend mooi. Twee spectaculaire watervallen die in de rotsen naar beneden vielen. De route loopt door een mooi bos met veel oude en hele grote bomen, en over twee twee bruggen die over de diepe kloof zijn gebouwd.En natuurlijk even pootje baden voor de kinderen. Zwemmen was ze toch iets te koud.

DSC_8124DSC_8136

DSC_8144

DSC_8147DSC_8153DSC_8151DSC_8156DSC_8160DSC_8164DSC_8168DSC_8174

DSC_8179

Op de terugweg kwamen langs de brandweerkazerne van Ellington. Er stonden een aantal deuren open van de kazerne, dus nieuwsgierig als we zijn, even een rondje over het terrein van de kazerne. De aanwezige Firechief was zeer attend en vond ons bezoekje erg leuk en heeft speciaal voor ons het wagenpark even buiten gezet voor een fotoshoot. Dat lieten we niet aan ons voorbij gaan :-)

DSC_8220DSC_8228

1. Bas Meerwijk: