Golden - Sicamous - Kelowna

16 augustus 2019 - Kelowna, Canada

Aangekomen in Golden hebben we flink wat laaghangende bewolking wat ons in de weg staat om het hoogst gelegen restaurant te bezoeken. Er is immers geen zicht daarboven, dus heeft het ook helaas geen nut om er heen te gaan. In de verte begint het al donker aan de lucht te worden en rommelt het al. Tijd om dus maar naar de camping te gaan. Een mooie locatie nabij een golfbaan. Helaas begint het al gauw met regenen.

DSC_0627

DSC_0639

Het heeft de hele nacht geregend, en het lijkt er nog niet op dat het snel op houdt met regenen. Vandaag staat de rit tussen Golden en Sicamous op de planning. Een rit van circa 2,5 uur door Glacier National park. Glacier national Park staat bekend om zijn prachtige besneeuwde toppen met vele gletsjers. Helaas was dit ons niet gegung vanwege het regenachtige weer en laaghangende bewolking. We hebben op dit deel dus niet veel foto's kunnen maken vanwege het slechte weer. Op de route zijn we nog wel even gestopt bij Hemlock Glove natural trail. Een 400 meter lange wandeling door een eeuwenoud Cedarbos. Uiteindelijk als we op de camping in Sicamous aankomen knapt het weer op, en kunnen de kids even lekker plonsen in het aanwezige zwembad.

De volgende dag zijn we al vroeg vertrokken vanuit Sicamous richting Kelowna. Deroute gaat langs Salmon Arm. Een gebied met een groot meer die bekend staat om zijn mooie pier die uitkijkt op een vogelreservaat. Effe wat plaatjes schieten natuurlijk nu het mooi weer is.

DSC_0639DSC_0640

DSC_0644

Onderweg zijn we nog even gestopt in Kelowna voor een MacDonalds. Kelowna is een drukke stad, welke aan een 134km lang meer ligt. Ook onze camping lag langs dit meer. Een prachtig uitzicht op Kelowna terwijl we bijna op de camping zijn.

DSC_0683DSC_0686

Morgen vervolgen we onze terugweg verder richting Vancouver.....