Lake Louise - Banff

12 augustus 2019 - Banff National Park, Canada

Na een paar mooie dagen op de icefields Parkway zijn we in Lake Louise beland. We hadden gelezen dat je in Lake Louise er vroeg in de ochtend of laat in de avond moet zijn om de drommen met Chinese toeristen te vermijden. Om deze reden hadden we een nacht geboekt bij Lake Louise Campground om zodoende de volgende ochtend vroeg naar Lake Louise te kunnen omdat deze camping relatief dichtbij was (5 minuten rijden). We hadden hier recensies gelezen dat mensen last hadden gehad van de voorbij gaande treinen, maar goed, eigenwijs als we zijn, toch proberen........ Wat een HELse nacht was dit. Vanaf één uur in de nacht komt de stroom treinen op gang, en elke trein toetert dus vier keer bij een overgang die kennelijk dicht bij is, en de treinrails lag dus naast onze camping, kortom geen oog dicht gegaan en toch vroeg eruit om Lake Louise te bezoeken.

Lake Louise is één van de bekendste en (volgens zegge) de mooiste meren van Canada. We hebben de wekker gezet en zijn dus vroeg in de ochtend heen gegaan, en zelfs toen was het al vechten om een plekje op de parkeerplaats. Op zich was het meer best mooi, maar om nou te zeggen het mooiste van Canada, daar zijn wij het toch niet helemaal over eens. We hebben vanuit Lake Louise een wandeling gemaakt naar een theehuis dat in de buurt van het meer staat. Dit theehuis staat aan Lake Agnes. Echt een plaatje was dit. Ook de eekhoorntjes die hier zaten kwamen erg dichtbij om ons om voor een foto te poseren.

DSC_0351DSC_0349DSC_0361

DSC_0387

Na het bezoek aan het overvolle Lake Louise wilden we ook graag nog het nabij gelegen Lake Maligne bezoeken, alleen was deze weg afgesloten door de grote drukte van alle toeristen. Op de parkeerplaats hebben we van andere Nederlanders de tip gekregen om rond 18.00 terug te gaan naar Lake Maligne omdat dan de parkeerplaats zo goed als leeg zal zijn. Ondertussen hebben we dus nog even een mooie rit vanuit Lake Louise village richting Banff gemaakt over de oude snelweg Highway 1a, ook wel de Bow Valley Parkway genoemd. In diverse recenties hebben we gelezen dat hier veel wild te zien is, en jawel, een mooi Grizzly laat zich voor onze camera zien. Wat een imposante dieren zijn dat.... :-)

DSC_0314

DSC_0329

s'Avonds zijn we toch nog maar terug gereden naar Moraine Lake, want ook hiervan werd geschreven dat dit een prachtig meer moest zijn. We zijn richting Lake Louise gereden vanwaar de weg naar Moraine Lake start. Het is een circa 12 km lange kronkelige weg die ons naar het meer brengt. Onderweg hebben we nog even gedineert in de camper zodat we rustig de tijd hadden om het meer te bekijken. Dat is dan weer het voordeel van een camper. Je hebt alles bij je. Het was het meer dan waard, en wat ons betreft is dit meer mooier dan Lake Louise, wat een mooie kleuren, zo helder blauw weer!

DSC_0424DSC_0453DSC_0438DSC_0431

1. Frieda:
    12 augustus 2019
    Wat weer een prachtige tocht👍
  2. Karin:
    12 augustus 2019
    Zo indrukwekkend! Ziet er fantastisch uit.
  3. Jan Eikelhof:
    💕🐻