Banff - Golden

12 augustus 2019 - Golden, Canada

Na de avond bij Moraine Lake te hebben doorgebracht, zijn we aangekomen op onze camping Two Jack Lake site. Het is inmiddels flink gaan onweren en de regen komt met bakken uit de hemel. Ook nu zijn we weer gelukkig met onze camper. We hebben medelijden met de vele tentjes die om ons heen staan :-), en wij kunnen gelukkig gewoon alles in ons campertje en hoeven niet voor elk plasje naar een toiletgebouw :-). Gemak dient de mens!

De volgende ochtend is de lucht weliswaar geklaard, maar de wolken hangen zo laag dat de bergen om ons heen geheel zijn verdwenen in de wolken. Een mooi gezicht natuurlijk, maar op onze planning stond een bezoek aan een mooi hoog gelegen Alpenweide gebied van Sunshine Valley. Dit ligt vrij hoog en ligt dus vol in de wolken. We zijn dus uiteindelijk eerst maar weer even boodschappen gaan doen in Banff. Uiteindelijk hebben we geluk. We zijn op de gok toch naar de Sunshine Valley Gondola gereden, en hebben even in het dalstation op de webcam gekeken. Daar was te zien dat het bovenop de berg goed zicht was. Toch de gok genomen en naar boven. Het was weer een prachtig gezicht. Prachtige alpenweiden afgewisseld met mooie bergmeren en groene heuvels begroeit met bomen. Je raakt er hier niet op uit gekeken, en natuurlijk weer een wilde Pica, een cavia achtig beestje dat daar hoog in de bergen leeft.

DSC_0522DSC_0513DSC_0505DSC_0480DSC_0545

DSC_0552

De dag na de gondel van Sunshine Village zijn we weer vanuit Banff vertrokken voor onze volgende bestemming: Golden in Britisch Columbia. We rijden via het Yoho National Park, en daar zijn weer de nodige mooie dingen te zien. Als eerste zijn we langs de Takkakaw Falls gereden. Dit is één van de hoogste watervallen van Canada, en valt maar liefst 254 meter naar beneden. Je moet er alleen niet bang zijn om nat te worden want het water valt wijds op de rotsen uiteen waardoor het er altijd nat is.

DSC_0571

Het was best een spannend ritje naar deze waterval toe. Op zich een mooie slingerweg, maar op een gegeven moment is zijn de bochten erg krap. Als je dus een voertuig hebt die langer is dan 7mtr, dan moet je achteruit de berg op, en op de terugweg ook achteruit de weg weer af. Appeltje eitje voor ons natuurlijk :-)

DSC_0562

Voordat we in Golden zijn gearriveerd hebben we ook nog Emerald Lake bezocht. Dit meer is ook weer te bereiken via een afslag op de doorgaande snelweg. Als tussenstop kun je dan nog even stoppen bij de natural Bridge. Dit is een stuk gesteente die als een natuurlijke brug is doorgesleten door de Kicking Horse rivier die er doorheen loopt.

DSC_0579

Aan het eind van de mooie weg bereiken we uiteindelijk Emerald Lake, wat opnieuw een prachtig mooi blauw meer bleek te zijn. Yoho National Park is een echte aanrader!!

DSC_0601DSC_0599DSC_0591DSC_0586DSC_0584

Met de rit vanaf Banff richting Golden zijn we aan onze terugreis begonnen richting Vancouver. We zijn dus over de helft.... Op dit moment zijn we aangekomen in Golden voor de volgende overnachting. Helaas regent het op dit moment weer maar we mogen nog niet klagen, we hebben eigenlijk maar amper regen gehad tot nu toe, en deze camping heeft WIFI op de camperplaats!!!!!!. Morgen gaan we weer verder richting Sicamous. We zijn benieuwd of het dan droog en helder weer is!

1. Bas Meerwijk:
    12 augustus 2019
    hahah achteruit de berg op..te gek : )
  2. Frieda:
    Laatste week alweer.
    Geniet nog maar fijn .
    Hier in Holland hebben we ook buien.
    Xxx
  3. Mary:
    Genieten jullie er nog maar lekker van met z'n 4tjes.xxxx
  4. Jan Eikelhof:
    12 augustus 2019
    Ik zie het voor me achteruit een berg op vonder paulien en de Kids leuk 😡