Kelowna - Manning Park - Vancouver

16 augustus 2019 - Vancouver International Airport, Canada

Vandaag kunnen we gelukkig weer door reizen naar de volgende camping. Deze camping was niet zoals wij dat willen hebben. De camping is best mooi aan gelegd, maar er zijn veel mensen op elkaar die elkaar kennelijk goed kennen en daardoor lawaaiig zijn. Tevens gingen op de gezette tijden massaal de generatoren aan om stroom op te wekken, en daar wordt je niet blij van als buur....

Affijn, de rit van Kelowna naar Manning Park ging voor een groot deel langs diverse mooie meren. Wij hebben de route genomen langs Peachland en Summerland richting Osoyoos, omdat zoonlief de Amerikaanse grens wilde inspecteren :-), helaas voor hem was er niets te zien langs de grens :-). Opvallend langs deze was dat er ontzettend veel groente en fruit wordt geteeld en ook druiven voor de wijn.

DSC_0645DSC_0702

DSC_0695

Uiteindelijk zijn we aangekomen in Manning Park waar ook onze camping zit aan het Lightning Lake. Een klein meer dat volgens zeggen is ontstaan doordat bevers hier een dam bouwde waardoor dit meer ontstond. Voordat we op de camping kwamen zijn wenog even een aantal haarspeldbochten o hoog gereden om van het uitzicht op de Amerikaanse bergen te bekijken (dit is hemelsbreed 15km van ons vandaan).

DSC_0717DSC_0721DSC_0723DSC_0736

Aangekomen op de camping sloeg de verveling snel toe. Je bent immers al op de terugweg, en dan ga je beseffen dat je vakantie weer tot een einde komt. We besloten dus toch nog even een korte wandeling te doen rondom het Lightning Lake. De kids hadden geen zin, dus die bleven lekker lui in de camper. Lightning Lake is een prachtige meer. Zoals gezegd zitten er dus bevers, die we ook hebben gezien langs de oevers. Het was een prachtige wandeling van 4,5 km rondom het meer.

DSC_0752DSC_0754DSC_0764

DSC_0768

Na de wandeling hebben we de koffers ingepakt en de camper opgeruimd in voorbereiding voor de laatste dag. De terureis naar Vancouver waar we de camper moeten achter laten. De laatste dagstaan we al om 6.30 omdat de camper om 11.00 bij de verhuurder terug moet zijn. Nog even een sanudump doen vlakbij de camping (riooltank legenen vers water bij vullen). Dan staan we water bij te vullen en schreeuwt dochterlief "beer, beer",en staat er op 10 meter achter ons een prachtige zwarte volwassen beer. Even schrikken, beerspray in de hand en snel doortanken hahahahaha. Wel weer een prachtige afscheidsfoto van deze geweldige wildlife!!

DSC_0780

We zijn op dit moment op Vancouver terug op het vliegveld, klaar voor vertrek, over een krappe twee uurtjes vliegen we voldaan maar moe weer naar ons kleine kikkerlandje. Wat hebben van dit mooie land genoten. Alle ingrediënten waren aanwezig. Geen stress, prachtige wildlife en veel aardige mensen.

20190816_135447_001

We hebben volop genoten in Canada!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bas Meerwijk:
    17 augustus 2019
    Wat een prachtige reis...succes met de terugweg...dat zal weer flink wennen worden in het Rutte land
  2. Frieda:
    17 augustus 2019
    Een prachtige reis, die jullie nooit zullen vergeten.
    Ook wij hebben meegenoten van de mooie verhalen en prachtige foto’s.
    De laatste dag hebben jullie regen gehad, maar hier regent het ook, dus ben je daar alvast weer aan gewend.
    Fijne reis en welkom thuis❤️
  3. Kirsten Zimmerman:
    17 augustus 2019
    Wat een geweldige reis!! Succes op de terugweg en succes weer hier in het kleine kikkerlandje 😉