30+31 juli Whistler-Gold Bridge

1 augustus 2019 - Gold Bridge, Canada

Gisteren zijn we vroeg vertrokken omdat we ons klaar moesten maken voor een ongewone rit deze dag. We gaan naar de Tyax Lodge in Gold Bridge, onze meest afgelegen bestemming in de wildernis (100 kilometer van bewoonde wereld) . Het belooft een lange rit worden, omdat de weg hier naartoe grotendeels uit greffelweg zou bestaan en de weg loopt circa 100 km door onherbergzaam en onbewoond gebied. We hebben dus maar goede voorbereidingen getroffen en de tank volledig gevuld, banden extra opgepompt, en voldoende eten en drinken ingeslagen. En wat was het een mooie rit. Circa 2,5 uur gedeelten greffelweg waarbij het servies bijna uit de kastjes rammelden :-), maar ook grote gedeelten geasfalteerd. Een prachtige weg waar je bijna geen kip tegen kwam.

DSC_8973DSC_8979DSC_8985DSC_8990 DSC_9000 DSC_8968

De weg naar Gold Bridge is een mooie weg langs het circa 50 kilometer lange Carpenter Lake. Elke bocht geeft hier weer een ander landschap. Het meer wisselt af met landschappen van hoge besneeuwde bergtoppen en soort toendra vlakten, waar door een bosbrand in het verleden een spookachtig landschap bestaat. Soms voelt het alsof we in het programma van "Floortje aan het einde van de wereld" zijn.

DSC_9004DSC_8965

DSC_8999

Aangekomen bij de Tyax Lodge zien we een moderne en luxe lodge met diverse luxe voorzieningen. Dat belooft wat. De lodge ligt prachtig gelegen aan Tyaughton Lake. Een prachtig klein meer omgeven door mooie groene bergtoppen. Best grappig detail: het is een enorm luxe lodge, maar de camping is daarentegen erg basic. We moeten in een houten hok naar de toilet, waar slechts een WC-bril aanwezig is en je direct tegen alle shit aan kijkt, en er wordt veel gewaarschuwd voor beren. Toch mag dit de pret niet deren. Het is hier adembenemend stil en in de avond kunnen we de wolven in de bergen horen huilen. Echt, het zit hier vol met wildlife. De lodge stelt kano's en SUP-boards beschikbaar voor de gasten, dus zijn we in de avond nog even het spiegelgladde meer gaan verkennen. Tja, en wat je dan ziet...........

Herten, Bald eagles (zeearenden), vele eekhoorns, en.......... otters!! Wat een geweldig gezicht!!

DSC_9167DSC_9160DSC_9156DSC_9137DSC_9052

DSC_8959

We hebben een prachtig plekje langs het meer, van waar we de watervliegtuigen zien gaan en komen. Ze doen hier vluchten over de gletsjers, dus ze starten regelmatig vanaf het meer. Echt een geweldig gezicht. Vandaag hebben we even een kort ritje gedaan richting het dorpje Gold Bridge. Een oud mijnstadje waar vroeger (zoals de naam het al zegt goud werd gevonden). en onderweg de eerste zwarte beer de weg zien oversteken!! Hopen op meer, want we waren natuurlijk te laat met de camera, dus wordt vervolgd........

1. Jan Eikelhof:
    1 augustus 2019
    Jullie vermaken je wel wat een prachtige natuur en de waterpret is helemaal mooi🐯😍
  2. Frieda:
    1 augustus 2019
    Wat super mooi allemaal en wat een avontuur🐻🦅🥰
  3. Linda:
    1 augustus 2019
    Wauw echt prachtig zo kunnen we toch meegenieten van jullie adembenemende trip
  4. Kirsten Zimmerman:
    Wowwwww echt super!!!
  5. Bas Meerwijk:
    2 augustus 2019
    Prachtig en wat geven jullie de kids een levens ervaring mee zo!