1aug Goldbridge - 70 Mile House

4 augustus 2019 - 70 Mile House, Canada

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Goldbridge naar onze volgende bestemming in 70 Mile House. Het eerste deel is weer het mooie deel langs het meer. Wonderlijk genoeg ziet het er als je de route andersom rijdt ook weer geheel anders uit. Het blauwgroene meer steekt heel mooi af tegen de bergen en de lucht.

DSC_9208DSC_9203

DSC_9209

DSC_9247

Onderweg is er weer veel natuurschoon te zien, maar het blijkt toch niet zo gemakkelijk om er een foto van te schieten. Toch is het gelukt. Deze vogel bleef keurig zitten voor ons.

DSC_9213

Dan plotseling als we een bocht om rijden zien we iets waarvoor we hier toch heen zijn gekomen. Een gryzzly berenvrouw staat op de weg met haar twee jongen. Geweldig om te zien, maar ze zijn evenzo snel weer weg. Toch gelukkig even een foto van een kleintje kunnen schieten.

DSC_9242

Onderweg rijden we door een prachtig gebied. Het is lastig te beschrijven, maar het is een toendra achtig gebied met veelal kale  ergen en een mooie kloof waar een rivier doorheen stroomt. Hier leefden 8n de goede oude tijden veel cowboys in ranches grote ranches. Dat isnog steeds te zien hier. We hebben een bezoek gebracht aan een museum dat een oud cowboy stadje is. Leuk om even van wereld te veranderen :-)

DSC_9291DSC_9295DSC_9303DSC_9305DSC_9316

DSC_9325

Op een gegeven moment ging het gebied weer over in een ander gebied. Dit is weer een moerasachtig gebied met veel meertjes, bijna geen bergen. Het leek net of we in Zweden waren. Ook de volgende bestemming in 70 Mile House ligt in een prachtig gebied omgeven door moerasgebied en een groot meer genaamd " Green Lake". Het is een grote B&B waar een kleine camping aanwezig is. Ook nu weer garantie om even lekker met een kayak het meer te verkennen. En wat een vriendelijke mensen hier allemaal zeg, we werden direct door de mensen uitgenodigd om een biertje te doen bij het kampvuur. De kinderen vonden direct aansluiting bij een jongetje die fanatiek motorcross doet met zijn vader en moeder. Het jochie had een hele snelle trial (een motor waarmee je in ruig terrein kan rijden) en showde het apparaat even. En tja toen kwam de vraag aan de kids of ze ook even wilde proberen. Oogluik3nd toegestaan, maar wel met de ogen dicht :-). Ze vonden het fantastisch!

DSC_9366DSC_9358DSC_9352DSC_9344

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frieda:
    4 augustus 2019
    Net of jullie in een echte cowboyfilm meespelen.
    Fantastisch🤗
  2. Jan Eikelhof: