2+3 aug 70 Mile House - Clearwater - Tete Jaun Cache

4 augustus 2019 - Tête Jaune Cache, Canada

Vandaag een korte rit van 70 Mile House naar Clearwater op de planning. De bedoeling is om even door te rijden vanuit Clearwater naar Wellsgray park. Dit is een park dat bekend staat om zijn mooie watervallen. We hebben er drie bezocht, waarvan de eerste maar liefst 141 meter naar beneden kletterd in het vulkaangesteente. Echt een mooi stukje natuur!!

DSC_9399

DSC_9401DSC_9409

DSC_9444

Na de camping bij het Ducht Lake die ons te massaal was, zijn we doorgereden naar Tete Jaun cache waar onze volgende camping is. Onderweg nog even een enorm lange goederentrein bewondert. We denken dat die wel twee kilometer lang was, en het duurde ongeveer een kwartier eer dat ie voorbij was.

DSC_9466

Veel Canadese mensen hebben ons verteld dat er in het vaste land vaak gevaarlijke situaties ontstaan door "berenfiles". Mensen stoppen dan gewoon op de highway omdat ze een beer zien. Nou ik kan je vertellen, het was chaos voor één beer. Natuurlijk ook voor ons een uitgel3zen oans om nu een beer goed op de foto te zetten. Toch wel een geweldig gezicht!

DSC_9478

DSC_9486

We zijn vervolgens even door gereden naar Mount Robson Provincial park. Dit is een park met daarin de hoogste berg van Canada, Mount Robson (bijna 4000 meter hoog). Het topje lag in de wolken dus daar was helaas niet veel te zien. We zijn dus maar even naar het bezoekerscentrum, en tja het wordt nu ineens een beetje normaal, opnieuw een beer. Dit keer in een veld vlakbij bet bezoekerscentrum. Kennelijk levert dat een gevaar opvoor het publiek, want al snel gaat een parkranger hetveld in omde beer te verjagen.

DSC_9565DSC_9556DSC_9534DSC_9533

1. Frieda:
    Wat een natuurgeweld.
    En dan die beren🐻
    Geweldig zeg. Dit vergeet je nooit meer.
    😘
  2. Cobie schouten:
    Hoi Dennis en de Family,
    Geweldig om het zo mee te beleven. Denk zelf weer dan even terug aan onze tijd daar.
    Die watervallen zijn ook mooi hemlicken falls. Heb nog veel plezier, je raakt niet uitgekeken daar in Canada. Blijf jullie volgen. Groetjes cobie
  3. Kirsten Zimmerman:
    😍😍😍😍😍
  4. Jan Eikelhof:
    Beregoed😜
  5. Bas Meerwijk:
    TE GEK ZEG
  6. Marisca:
    5 augustus 2019
    gaaf om iedere keer weer jullie verhaal te zien en beleven
  7. Linda:
    5 augustus 2019
    Wauw gaaf zeg die watervallen echt prachtig wat malen jullie veel mee, en bizar zo'n beer op de snelweg maar idd leuk om weer een foto te kunnen máken have fun topper en geniet maar dat redden jullie x