28+ 29 juli Vancouver - Whistler

30 juli 2019 - Whistler, Canada

Gisteren zijn we vanuit Capilano river Park te Vancouver vertrokken richting Whistler. Vanwege een sportevenement "Iron man" was de highway 99 waaraan onze volgende camping is gevestigd afgesloten. We  zijn vervolgens even het eerste skiresort in cypress provincial park bij Vancouver gereden, en daar kregen we al ons eerste prachtige uitzicht over Vancouver en de baai van Vancouver. Voordeel van een camper is dan echt dat me alles mee hebt. Spullen uitpakken en lunchen maar.....

DSC_8731DSC_8729DSC_8743DSC_8736

DSC_8735

Eenmaal aangekomen op rv-parkWhistler, is het uitzicht adembenemend. We hebben een plek aan de rand van een berg en we kijken het hele dal door. Tja en dan begint het feest, effe een fikkie maken in de vuurplaats. Gelukkig kan het nog nu het gevaarsniveau nog op "moderate" staat.

DSC_8781DSC_8785DSC_8795

DSC_8796

Heerlijk even uitslapen. We kunnen vandaag even rustig aan doen. Als we lekker rustig aan doen en een bakkie koffie doen op de camping, kunnen we genieten van al dat moois dat de camping. Wat een enorme buscampers hebben ze hier, en vervolgens hangt er nog een enorme Jeep achter ook.

DSC_8808

Na rustig opgestart te zijn, een kort tripje naar Whistler gemaakt. Whistler staat bekend om de Olympische winterspelen en paralympics die hier in 2010 zijn gehouden. Een echte buitensportplaats waar echt veel te doen is op het gebied van buitensport. Whistler is ook een echte wintersportplaats waardoor er vele kabelbanen en stoeltjesliften zijn. Wij hebben de kabelbaan genomen naar Black comb, vervolgens het dal over gestoken met de Peak to Peak gondola. Deze gondel hangt 446 meter boven het dal en gaat van de ene berg naar de overkant van het dal. Het uitzicht is hier al fantastisch. Er zijn gewoon 360 graden rondom witte bergtoppen te zien. Een adembenemend mooi stukje natuur.

DSC_8821DSC_8822DSC_8838DSC_8843DSC_8850DSC_8854DSC_8858DSC_8869DSC_8892DSC_8893DSC_8900DSC_8921DSC_8928DSC_8929DSC_8934

DSC_8937

Morgen gaan we een nieuw avontuur aan, dan gaan we naar het afgelegen Goldbridge (50km greffelweg).

1. Jan Eikelhof:
    30 juli 2019
    Prachtig allemaal jullie genieten wel ik mis alleen paulien op de foto's of heb je die opgesloten in de camper 😂😜😍
  2. Jan Eikelhof:
    30 juli 2019
    Die brug dat je dat durft met je hoogtevrees
  3. Kirsten Zimmerman:
    Geweldig en die uitzichten 😍😍
  4. Frieda:
    30 juli 2019
    Wat weer een prachtig reisverslag
    Wat een ervaringen allemaal!
    😘
  5. Linda:
    1 augustus 2019
    Prachtige foto's jullie genieten volop gelukkig graag ook Paulien eens op de foto ha ha ha Dikke kus ons