27-7-2019 Van Vancouver Island naar Vancouver

28 juli 2019 - Vancouver, Canada

Vandaag zijn we met pijn in ons hart vertrokken uit Parksville. We hadden eigenlijk veel te kort tijd gehad op het eiland om alles te kunnen  zien. Wat een grootheid!

Eenmaal op de boot konden we genieten van vertrekkende watervliegtuigen en het uitzicht op het mainland en downtown Vancouver. Een fantastisch uitzicht.

DSC_8632DSC_8634DSC_8637DSC_8644DSC_8654DSC_8661DSC_8668

DSC_8671

En dan komen we aan in Horseshoes bay, een kleine plaats net noordelijk van Vancouver. We moesten eerst de huurauto inleveren bij het vliegveld om vervolgens met een taxi naar het RV verhuurbedrijf te gaan, maar moeten we dwars door downtown Vancouver. Dwars door downtown Vancouver kijken we naar de prachtige gebouwen en haven. Het is overigens wel een hele drukke stad om te rijden. Natuurlijk mag een lokale politiemotor niet onbreken bij onze plaatjes.

DSC_8679

Vanuit de luchthaven hebben we een taxi genomen naar Delta, waar ons verhuurbedrijf is gevestigd. Er staan hier echt megaveel van die dingen, en wat een joekels van campers zijn dat. Het is net een vrachtwagen als je er mee rijdt, wel even wennen, maar geen probleem natuurlijk. We hebben op ongeveer 45 minuten van de verhuurder een camping geboekt met een zwembad (Capilano River Park) Natuurlijk met voorbedachte rade zodat de kinderen even lekker kunnen zwemmen en wij uit kunnen pakken en uit kunnen vinden hoe alles werkt in de camper.

DSC_8685DSC_8688DSC_8692DSC_8716DSC_8719DSC_8721

DSC_8722

Na de eerste rit met de camper het nu even bijkomen aan de rand van het zwembad. Toch wonderbaarlijk om te zien dat onze kinderen gewoon gezellig aan het tikkertje spelen zijn in het zwembad met Engelse, Duitse en Nederlandse kinderen, en ze verstaan elkaar ook nog.

Morgen weer een nieuwe dag, dan gaan we richting Whistler....

1. Jan Eikelhof:
    Mooi om te zien 😎😍
  2. Frieda:
    Weer een nieuw avontuur!
    Wat een camper zeg. Wauw.
    Heel veel plezier en we kijken uit naar jullie nieuwe reisverhaal.
    Xxx
  3. Kirsten Zimmerman: