Vandaag is het zover......

20 juli 2019 - Schiphol, Nederland

Na een jaar voorbereidingen gaat ons grote avontuur beginnen. We gaan voor het eerst de oceaan over!!! We vinden het allemaal uiteraard een beetje spannend. Al die spullen inpakken, 4 grote koffers en 4 stuks handbagage. De kinderen hebben netjes hun eigen spulletjes ingepakt. Alles in de koffers..... check, opa's en oma's gedag gezegd.......check, huis gereed voor onze Canadeze gasten......check, we zijn er klaar voor!!!!! Op naar de beren en de mooie natuur van Canada!

We vliegen met air transat om 12.40 vanaf Schiphol naar Vancouver waar we rond 13.35 plaatselijke tijd (-9 uur) zullen landen. In vancouver zullen we de auto ophalen en één nacht in een hotel verblijven om de volgende dag fris en fruitig naar de veerboot in Tsawassen te gaan vanwaar we naar Vancouver Island gaan.

Op Vancouver Island zullen we een kleine week doorbrengen in een huizenruil woning en van daaruit het eiland verkennen. Het eiland is ruim 400 kilometer lang en 120 kilometer breed, groter dus dan Nederland :-), terwijl er slechts 750.000 mensen wonen. Genoeg ruimte voor veel natuur dus. Spannend is het wel, want er leven veel wilde roofdieren zoals beren, poema's en natuurlijk ook de welbekende visarenden. Daarnaast schijnt het DE hotspot te zijn voor wilde zalm, Orka's, walvissen en andere zeebeesten.

We hebben er veel zin in want onze huizenruiler is vrijwilligster bij een opvang voor jonge en door hun moeder verlaten beren en ze heeft ons verteld dat we de berenopvang mogen bezoeken. Ook hebben we een contactpersoon gekregen die voor ons een rondleiding wil geven achter de schermen van de opvang. Een supermooi aanbod die we niet mogen afslaan.

Na deze week zullen we weer terug reizen naar Vancouver om de camper op te halen, maar daar later meer over......

Kortom, we zijn klaar voor het mooie Canada!!

20190720_124525

20190720_115854

1. Bert@Frieda:
    Eindelijk jullie reis.
    Geniet er maar onwijs van!!
    Het ziet er in iedergeval supermooi uit en we kijken uit naar jullie verhalen.
    Xxx
  2. Kirsten Zimmerman:
    20 juli 2019
    Jeeehh echt super, heel veel plezier en geniet van al het moois daar 😘😘
  3. Marisca en Eric:
    Heel veel plezier 😘
  4. Jan Eikelhof:
    20 juli 2019
    Heel veel plezier er is veel te beleven voor jullie leuk de berenopvang doe voorzichtig live you